Je weet dat je het gemaakt hebt als mensen de naam van een kleur – rood, bijvoorbeeld – in de eerste plaats associëren met een van je vele hits.  Je weet ook dat je het gemaakt hebt wanneer de voorverkoop van je concert in het Sportpaleis  start op een tijdstip dat je net aan een broodje tonijn begint en alweer uitverkocht is op een moment dat je de kruimels nog van je hemd aan het vegen bent. Je behoort ook tot de top van de showbizzpyramide wanneer mensen genoeg hebben aan een voornaam om een spontaan volksfeest uit te roepen. Zo iemand is Marco. Chouchou van ongeveer heel Nederland en Vlaanderen. En aangezien minstens de helft van dat Vlaams fanleger een kaartje zal willen bemachtigen voor Marco’s vierde passage op de Lokerse Feesten, op vrijdag 2 augustus, zet je je maar beter schrap voor de start van de voorverkoop.   Meer introductie of marketingtaal heeft dit tekstje niet nodig. Gewoon zijn voornaam, Marco, vermelden is voldoende om een Antwerpse Ring-achtige file op onze website te veroorzaken, en ons een volgepakt plein te garanderen.  Misschien toch : “Thuis” (eind 2017) heet zijn laatste succesverhaal.  Nederpop die bruist van de heerlijke melodieën, grootse arrangementen en rake observaties over de dingen des levens die er écht toe doen. Tien welgemikte scudraketten vol emotie en ontroering.  En daarmee ronden we deze aankondiging af, zonder dat we ook maar één keer zijn achternaam hoeven te vermelden. De openingsavond van de Lokerse Feesten 2019 zal hopeloos uitverkocht zijn. Laat dat broodje tonijn nog even in de ijskast liggen en hou je vingers vrij zijn om te kunnen klikken. Vol is immers ontegensprekelijk vol.

Scroll naar top